rgnbg

Gebruik Facebook voor meer interactie met je klanten

Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn om je klantenservice in orde te houden. Facebook kan hierbij namelijk een grote rol spelen. Met meer dan een miljard gebruikers mag je er wel vanuit gaan dat het grootste deel van je klanten aangemeld zijn op Facebook.

Met deze info kunnen bepaalde interactie momenten met de klant daarom ook verplaatst worden naar Facebook. Het is voor de klant een voordeel want deze hoeft niet dagelijks haar mailtjes in de gaten te houden en voor jou als bedrijf is het handig om alles op dezelfde plek te hebben staan. Het is slechts een kwestie van inloggen op Facebook en je hebt al je gegevens bij de hand.

Deze week is bekend gemaakt dat CoolBlue de beste Facebook pagina van Nederland heeft. Dit hebben ze bereikt door het directe contact met hun klanten via Facebook. Vragen worden bijna direct beantwoord en de communicatie tussen klant en bedrijf verloopt daarom ook soepel.

Natuurlijk vergt het wel een hoop input als bedrijf zijnde, maar wanneer je goodwill kweekt bij je klanten is het direct de moeite waard. Wanneer je zelf als persoon een goede ervaring hebt met een bedrijf zal je deze sneller aan vrienden en familie aanraden dan wanneer de ervaring ‘normaal’ was. Dit levert je als bedrijf meer en betere klanten op waardoor je je omzet zal zien stijgen. Een win-win situatie voor iedereen dus.

Comments are closed.