rgnbg

Eduwebsupport voor u SEO

Eduwebsupport is een full service Internet marketing adviesbureau. Naast advies en training op nagenoeg elk terrein van de Internet Marketing, ontwikkelen wij lespakketten voor het onderwijs.
Eduwebsupport kan ook taken van u overnemen. Bijvoorbeeld op het gebied van de zoekmachine optimalisatie. Maatwerk is altijd mogelijk. Vraag vrijblijvend een offerte.

Internet Strategie en Advies

Wij kunnen u adviseren op elk gebied rondom
internet marketing.

> Zoekmachine optimalisatie (SEO)
> Zoekmachine adverteren (SEA, Adwords)
> Email Marketing
> Social Media
> Google Analytics
> Affiliate Marketing
> Conversie optimalisatie
> Linkbuilding
> Software keuze. Website en Webshop

Hoe verbeter je de vindbaarheid van je website? Iedereen wil meer bezoekers op de website maar hoe kun je dat realiseren? Door linkbuilding? Door het verbeteren van je content of het veranderen van de zoekwoorden? In dit artikel gaan we bespreken welke stappen je moet nemen om de vindbaarheid van je website te verbeteren.

Voor dat je start met je project moet je je eerst realiseren dat de vindbaarheid van een website verbeterd door het optimaliseren van pagina’s. De zoekmachine presenteert pagina’s op basis van zoekwoorden en de Google bot indexeert pagina’s. De focus ligt dus op individuele pagina’s.

1: Check je eigen ranking positie per zoekwoord.

Dit kun je doen in Google Analytics of via de site http://www.google-seo-tool.nl/ Je weet nu waar je staat in de natuurlijke resultaten. Als je al op nummer 1 staat en je hebt toch weinig bezoekers dan heb kennelijk een zoekwoord dat onvoldoende vaak wordt gebruikt door internetter.
Gebruik het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google om vast te stellen hoe vaak het zoekwoord wordt gebruikt. Het programma geeft ook suggesties voor andere zoekwoorden.

2: Zijn je huidige zoekwoorden concurrerend?

Je bent vast niet de enige met hetzelfde zoekwoord. Gebruik het volgende commando in de zoekbalk van Google: allintitle:”zoekwoord”. Je krijgt nu alle pagina’s die zeer waarschijnlijk zijn geoptimaliseerd voor het betreffende zoekwoord.

3: Zoekwoordonderzoek.

Bij zoekwoordonderzoek gaat het er om, om zoekwoorden te vinden die voldoende traffic genereren en waarmee je kunt concurreren. Voer het volgende uit:

A: Start met een brainstorm en bedenk 15 zoekwoorden per pagina.
B: Kijk bij de concurrenten. Welke zoekwoorden gebruiken zij?
C: Gebruik tools als www.ubersuggest.org en het zoekwoordhulpprogramma van Google om je lijstje uit te bereiden. Mogelijk heb je nu al honderden potentiële zoekwoorden. Selecteer zoekwoorden op basis van het zoekvolume. Bedenk dat er veel concurrentie is op zoekwoorden met een hoog volume.
D: Maak een korte lijst met de zoekwoorden waarvan je denkt dat deze potentie hebben. Ga vervolgens kijken welke concurrenten deze zoekwoorden nog meer gebruiken.
E: Check in hoeverre de pagina’s van de concurrent echt zijn geoptimaliseerd voor deze zoekwoorden. Vaak zal je zien dat dit niet perfect is. Hier liggen je kansen om het beter te doen.
Controleer ook:
De kwaliteit van de title tag en de description tag.

Voor de title tag heb je 64 posities, en voor de description tag 155. Controleer of je concurrentie hier optimaal gebruik van maken en wat de status is van je eigen tags. Het opvullen van alle posities doe je met zoekwoorden en teksten die tot klikken aanzetten.
Uiteindelijk maak je een definitieve lijst met zoekwoorden en pas je je site en je tags aan. Je houd de ranking vervolgens in de gaten en stelt bij waar nodig.

Comments are closed.