rgnbg

Diversificatie is de sleutel tot succes

Iedereen wil het liefst slapend rijk worden, maar slechts één procent van de bevolking lukt het daadwerkelijk om schatrijk te worden, en dat doen ze bovendien niet slapend. Rijk worden is hard werken. Je moet namelijk zorgen dat je anderen ten alle tijden voorblijft, dat jij het stapje voor loopt op de concurrentie waardoor jij een succes wordt en zij niet. Tegenwoordig zijn er zoveel startende ondernemers dat het bovendien nog veel moeilijker geworden is, want tegenwoordig is de kans dat iemand al precies doet wat jij wilt gaan doen een stuk groter en is het een stuk lastiger om het te maken, door de moordende concurrentie.

Maar het geeft ook kansen. Waar je in de twintigste eeuw het beste af was door te innoveren is dit niet perse het magische woord meer om een succes te worden, omdat innovaties veel sneller achterhaald zijn en mensen niet persé het nieuwste willen, maar wel het beste. Trends zijn belangrijker geworden, zoals duurzaamheid en groen, maar ook personificatie en aanpasbaarheid. Kortom, diversificatie. Maar hoe bereik je dit?

Creativiteit is hier het antwoord. Er is geen formule, want anders paste de concurrentie deze formule ook toe en was het geen onderscheidend vermogen meer. Het belangrijkste is om te zorgen voor iets unieks dat jouw visie verwoord. Dit kan zijn door de offertes zelf met de hand te schrijven, of door als pizza boer de pizza’s in de vorm naar wens te maken, zoals een hartje of een smiley. Als postbezorger kan je een GPS Tracker in pakketjes stoppen zodat je via gps tracking de pakketjes real time kan bijhouden als extra service, en als taxi chauffeur kan je bijvoorbeeld gratis drankjes aanbieden voor tijdens de rit. Alles is mogelijk, zolang er maar iets is wat jouw bedrijf uniek maakt en de klanten aanspreekt. Succes volgt vanzelf.

Comments are closed.