rgnbg

De sloperijbranche in Nederland

Het aantal sloperijen in Nederland is in de afgelopen tientallen jaren afgenomen.
Een dertigtal jaar geleden was het nog een booming business. Thans is het voor
de sloperijen een kwestie van overleven. Het naleven van de regelgeving is
daarnaast ook niet altijd even eenvoudig. Doe je dit laatste niet als bedrijf,
dan riskeer je ook nog eens boetes die hoog kunnen zijn qua bedragen. Het gaat
namelijk om de milieuregels en die zijn in Nederland niet soepel. Misschien
denk je dat je dan in het buitenland beter een sloperij kunt beginnen, maar dan
heb je met dezelfde regels te maken. Deze zijn namelijk bedacht en opgesteld
door de Europese Unie.

Een autosloop in Nederland vind je overal wel. De meeste bedrijven werken in de
meeste grote steden of landelijk. Vaak bieden ze de service van het gratis
ophalen van de sloopauto. Als je van je sloopauto af wilt krijg je bij het
ophalen van je auto een document. Dit is het zogenaamde vrijwaringsbewijs, dat
is opgesteld door de RDW. De RDW is een overheidsinstelling en verzorgt de
registratie voor voertuigen in Nederland. Op de website van de RDW kun je meer
informatie vinden over een vrijwaringsbewijs.

Naast het vrijwaringsbewijs krijg je natuurlijk ook een vergoeding voor je
sloopauto. De prijs is afhankelijk van de huidige staat. Je krijgt overigens
meer geld voor een schade auto dan voor een sloopauto. Een schade auto herbergt
namelijk nog veel onderdelen die van waarde kunnen zijn. In zo’n geval is het
mogelijk dat je wel meer dan duizend euro krijgt. Voor een sloopauto is
doorgaans een bedrag van enkele honderden euro’s geen uitzondering.

Comments are closed.